TCHIBO - cafea si moda


O investitie de-o jumatate de milion de euro, un stoc de marfa in valoare de 250.000 de euro si o “armata” de 20 de angajati – acestea sunt cifrele pe care le arunca in lupta Tchibo la intrarea sa pe piata romaneasca.

O cafea, o prajitura sau o pereche de pantofi si niste prosoape de baie? Un set de linguri sau niste casti colorate? O haina de iarna pentru copii sau niste pijamale pentru mine? Alaturarile de mai sus pot parea usor bizare, dar tocmai aspectul acesta inedit scoate noul magazin Tchibo din anonimat. Cei care asociau (si pe buna dreptate) brandul Tchibo cu o ceasca sanatoasa de cafea trebuie sa afle ca retailerul german poate mai mult decat atat. Astfel, odata cu deschiderea mallului Promenada din Bucuresti, Tchibo intra pe piata romaneasca intr-un spatiu de 400 de metri patrati unde se pot gasi atat cafea, cat si produse complementare cafelei si produse non food. “Am ales sa intram in Promenada pentru ca am considerat ca acest mall va deveni un loc strategic pentru retailul romanesc“, a declarat Urs Schaub, director de dezvoltare internationala la Tchibo. El a adaugat ca pentru deschiderea magazinului s-au investit in jur de 500.000 de euro numai in amenajare, plus alte 250.000 de euro in stocul de marfa. Schaub a declarat pentru Dialog Textil ca de amenajarea spatiului s-a ocupat un designer elvetian impreuna cu echipa Tchibo.

Produsele de retail sunt impartite in cinci categorii: pentru ea, pentru el, pentru copii, pentru casa si pentru activitati sportive. Produsele din toate aceste categorii se vor schimba ciclic, o data pe luna, astfel incat clientii magazinului au garantia ca vor gasi produse din toate aceste categorii de fiecare data cand viziteaza magazinul, fiind in permanenta surprinsi cu noutati si idei utile pentru casa si familie. Intrebat daca exista colaborari si cu producatori romani de confectii, Urs Schaub a explicat ca nu, dar nu a exclus posibilitatea plasarii unor viitoare comenzi in tara noastra. “Daca aveti recomandari, acestea sunt bine venite“, a punctat zambind. Gama produselor de retail este creata special pentru Tchibo, la standarde germane de calitate si la un nivel de pret accesibil. Cat despe cafenea, Laurentiu Boboc, CEO al Tchibo, explica: “Am gandit partea de cafenea special pentru a satisface dorintele consumatorilor din Romania. Am creat un spatiu primitor, cu mobila comoda, oferim WiFi gratuit, astfel incat clientii nostri sa beneficieze de o experienta relaxanta la cumparaturi. In plus, le oferim posibilitatea de a achizitiona cafea pentru acasa, care poate fi macinata pe loc. Iar pentru a satisface absolut toate gusturile le oferim optiunea de a-si crea propriul mix de boabe de cafea, obtinand astfel o cafea personalizata“.

Compania Tchibo a anuntat ca doreste sa continue expansiunea magazinelor de acest tip in Bucuresti, dar si in alte orase din tara. “Suntem in discutii cu multe centre comerciale si evaluam oportunitati si spatii pentru viitoare magazine Tchibo. Consumatorii nostri vor dicta ritmul acestei dezvoltari “, adauga Laurentiu Boboc.

Tchibo este o afacere de familie inceputa in anul 1949 in Hamburg de catre Max Hertz si Carl Tchiling. Compania este prezenta pe piata din Romania din anul 2000, avand in portofoliu marcile de cafea Davidoff, Privat Kaffee, Tchibo Exclusive, Tchibo Family si Eduscho. Recent, compania Tchibo a primit distinctia de furnizor oficial al Casei Regale a Romaniei.

Primul magazin Tchibo a fost deschis in anul 1955 in Hamburg si oferea clientilor posibilitatea de a gusta cafeaua inainte de achizitionare. A urmat apoi extinderea portofoliului si cu produse nealimentare, ajungand in prezent la un numar de peste 1.050 de magazine proprii.


Lasa un mesaj