Nimbus, Cirrus, Cumulus – prosoape, nu nori


Erteks este o renumită companie turcă producătoare de textile de casă, în principal cu destinația „baie”.

3BA2C6F6-7099-4548-BA10-165EC2E15D78

Cu sediul la Denizli, un puternic centru al textilelor turcești, firma a fost înființată în 1994. L-am cunoscut pe Ozgur Erdis, directorul de vânzări și business development al Erteks la Heimtextil, unde mi-au atras atenția numele colecțiilor de prosoape, care pleacă de la denumiri latinești de nori.

„Tot ceea ce vedeți în stand este fabricat la noi“,  îmi explică Ozgur Erdis. „Avem certificate ISO de management, de mediu, inclusiv Oeko Tex 100 clasa 1. Ceea ce înseamnă că suntem eco-friendly și nu folosim substanțe dăunătoare corpului sau mediului înconjurător“, adaugă el.

Fabrica este de talie medie, are 200 de angajați în total și se supune unor auditări permanente, făcute anual pentru a constata condițiile de muncă ale muncitorilor. Tot bumbacul folosit este de proveniență turcească, iar la cele două târguri la care participă anual, unul este Heimtextil, celălalt Evteks din Istanbul, compania se prezintă cu noi colecții de prosoape, halate, pături și lenjerii de pat sau accesorii pentru baie.

La această ediție, prosoapele au purtat nume de nori: Nimbus, Cirrus, Cumulus, grație proprietăților diferite, în funcție de tipul de fir folosit și de greutatea acestora. Pe lângă prosoapele 100% din bumbac, există și combinații cu bambus, modal, Tencel (fibre extrase din lemn), mătase și in. „Dar nu folosim 100% in, ar face prosoapele prea tari”, explică Ozgur Erdis.

Fabrica din Denizli vinde în întreaga Europă, în principal în Germania, Marea Britanie, Franța și Italia, dar nu lucrează direct cu retaileri, ci doar cu angrosiști, preferând cantitățile mari. Alte tipuri de clienți sunt magazinele department store, grupurile hoteliere și lanțurile de retail.

L-am întrebat pe reprezentantul companiei dacă există vreun interes pentru piața românească. „Nu, deoarece românii vor calitate ridicată, dar preț mic”, mi-a răspuns el cu franchețe. „Am avut câteva cereri de oferte de la retaileri români, dar nu s-au concretizat”, a mai spus directorul companiei Erteks.

Ca tip de țesătură, cel mai bine vândute prosoape, în cazul companiei din Denizli, sunt cele tip jaquard.

Fabrica are o arie de producție de 20.000 de metri pătrați, din care peste jumătate este destinată țesătoriei, restul unităților de confecționare. Capacitatea de producție este de 1.500 de tone de țesături terry, respectiv 1.000 de tone de țesături jaquard pe an. Unitatea este integrată pe verticală și livrează 30.000 de halate de baie, respectiv 500.000 de prosoape pe lună, cu timpi de livrare între 4 și 8 săptămâni.

Și uite așa marketingul și promovarea au făcut diferența. Lucru pe care turcii l-au înțeles perfect. Tocmai de aceea aleg să investească de două ori pe an în prezența la târg.

 


Lasa un mesaj