Somnul ca element de lifestyle la Heimtextil


N-aș putea să spun că n-am auzit chiar deloc vorbindu-se românește pe holurile Heimtextil. Dar dacă românii îndrăznesc să privească, mai greu este cu participarea. Firmele românești, chiar și cele mai importante, preferă să stea pe margine, admirând cum le trece prin fața ochilor spectacolul numit Heimtextil.

 

Dintre cele câteva companii curajoase (Alcam International, Deco Center, NGM Leonard, Pasmatex, Pevitex, Sanodor și Super Ball), am poposit la numele cele mai noi – Pevitex, producător de jaluzele personalizate, respectiv Sanodor Piatra-Neamț, o afacere de familie specializată în manufactura de pilote și perne umplute cu lână merinos.

Dacă pentru Pevitex a fost un eveniment inedit, fiind la prima participare, pentru cei de la Sanodor nici nu se punea problema să nu participe după anul trecut, în pofida unor costuri extrem de mari pentru o firmă cu o cifră de afaceri mică și cu doar doi angajați.

Ce-i face pe români să fie atât de timizi în fața unui târg de magnitudinea Heimtextil? Aceeași jenă cu care se manifestă și când vine vorba de comunicare sau marketing. Niște instrumente de care nu cred că au nevoie, că „doar sunt producători”... Tocmai de aceea interviurile din paginile viitoare vor avea ca temă businessuri din afara României și oameni care nu spun NU niciunei oportunități de a se prezenta lumii.

Revenind la târg, chiar dacă am parcurs peste zece kilometri pe zi, tot n-am reușit să văd tot târgul și nici măcar să intru în toate halele.

Mi-am stabilit niște trasee zilnice, de care sunt mândră că m-am ținut. Dar mi-a plăcut în mod deosebit hala 8, destinată articolelor pentru pat, iar ulterior s-a dovedit că nu doar mie... Segmentul „pat”, care cuprinde de la utilaje la fibre și până la produsele finite – saltele, pilote, perne etc. –, a fost pe creștere. Mai mult, se pare că dormitul devine element de lifestyle, după nutriție și fitness. Oamenii își doresc să se odihnească mai bine și acordă acestui aspect mai multă importanță.

La hala 6.0 au expus furnizorii de echipamente pentru print digital, care continuă să se dezvolte. Dintre aceștia, Epson (Japonia), Hewlett Packard (SUA), Mimaki (Olanda) și MS Printing (Italia). În parteneriat cu Institutul german de cercetare a textilelor și fibrelor, a fost instalată în această hală, pentru prima dată, un mic atelier de textile digitale, unde vizitatorii puteau participa la experiența completă a lanțului de producție digitală, de la design la imprimare, finisare, tăiere automată și confecționare.

Interesantă și abordarea organizatorilor față de textilele și tehnologiile verzi. Cu ajutorul unei broșuri – The Green Directory, care cuprinde toți expozanții care bifează cel puțin un produs sau serviciu sustenabil – am reușit să parcurg un traseu interesant la târg, punctând câteva subiecte interesante din zona eco.

Tendințele pentru home & deco 2017/2018 expuse tot la hala 6 au fost date anul acesta de șase studiouri de design, sub “oblăduirea” Carlin International și Exalis, care au ținut și prezentări pentru public. Theme Park-ul din această ediție a fost însă mai sărac decât anul trecut, și în metri pătrați, dar și ca bogăție a selecției. Să nu fi ajuns agențiile la un consens? Nu știu, cert este însă că eu mi-am făcut o impresie din ceea ce am văzut: explorarea este cuvântul-cheie, fie că este culturală, virtuală, planetară sau naturală. Iar culoarea de bază este verdele, dar cel inspirat de natură, după cum a dictat și Pantone.

Ce-aș mai putea să spun? Heimtextil rămâne barometrul industriei de textile pentru casă, un loc al inspirației și resurselor, de unde mă întorc de fiecare dată cu bateriile încărcate.

Și nu doar eu, organizatorii au anunțat că târgul continuă să crească, în ciuda zăpezii de început de ianuarie, a gheții sau furtunilor. La această ediție au venit aproape 70.000 de profesioniști, față de 68.000 anul trecut, din întreaga lume. Creșteri mai notabile s-au înregistrat în rândul Braziliei, Chinei, Marii Britanii, Italiei, Japoniei, Rusiei, SUA și Emiratelor Arabe. În total, 2.963 de expozanți din 67 de țări (față de 2.864 în 2016) au prezentat produse noi și design pentru textile în cele 20 de hale.
Ce-am înțeles: ne îndreptăm spre mai multă semnificație.

S-a terminat cu pereții goi și pardoselile reci: textile pentru casă își sărbătoresc revenirea în căminul oamenilor. Perdelele, covoarele și pernele decorative sunt cele care dau nota personală în amenajarea oricărui cămin. “Putem confirma tendința spre esență. Pe lângă noile noastre produse din zona de tapet, am observat un interes sporit din partea vizitatorilor față de noile noastre colecții de țesături”, spune Andreas Zimmermann, CEO al Zimmer + Rohde.

Următoarea ediție a Heimtextil va avea loc între 9 și 12 ianuarie 2018 în orașul de pe Main.


Amelia Turp-Balazs

Lasa un mesaj