HT Print – un one stop shop brașovean


Pentru HT Print, pasmanteria merge mână în mână cu printul. Afacerea brașoveană are un portofoliu de peste 5.000 de articole dintre cele mai diverse pentru a le oferi clienților un one-stop-shop. Tocmai așa reușește să facă față concurenței prețurilor mici: oferă pachete complete de produse țesute și imprimate, ușurând astfel munca și căutările clienților săi. Alexandru Tudora, directorul general al HT Print, vorbește cu Dialog Textil despre oportunitățile și provocările afacerii sale.

Care este povestea HT Print, de ce v-ați îndreptat spre domeniul acesta?

HT Print continuă o tradiție veche din domeniul pasmanteriei. Mai bine spus, este vorba despre una dintre cele mai vechi tradiții românești cu care ne mândrim datorită bogăției și frumuseții sale. Compania a luat ființă ca urmare a identificării unei cereri ridicate de produse din acest domeniu. În prezent, ne mândrim cu un portofoliu care depășește 5.000 de articole care pot fi utilizate în toate industriile existente pe piața din România și din străinătate. Printre articolele produse de noi putem enumera: panglici, benzi, chingi, elastice, șnururi și etichete imprimate, ecusoane, bannere, lanyarde, eșarfe, steaguri, articole bisericești, articole promoționale și multe altele.

V-ați dezvoltat pe două zone: articole imprimate și articole țesute. Care dintre ele merge mai bine?

Să acoperi piața din România și din străinătate poate reprezenta o sursă de diferențiere. Ceea ce aducem noi în plus față de ceilalți concurenți din țară este faptul că avem un pachet complet: articole țesute și imprimate, pentru că încercăm să acoperim cele două zone de interes. Diferențierea o facem tocmai din această privință: avem capacitatea de a elabora articole țesute și apoi venim cu baza de imprimare care se realizează tot în interiorul companiei. Acest lucru se reflectă bineînțeles în preț, astfel reușim să fim competitivi pe piață. Ușurăm în acest fel procesul de achiziție al clienților noștri, care nu mai sunt nevoiți să se aprovizioneze din mai multe locuri. Totodată, o componentă esențială a businessului nostru o reprezintă oamenii, iar competențele lor sunt esențiale. Fiecare proiect se bucură de întreaga noastră atenție, de la alegerea materialelor până la precizia cu care personalizăm articolele care reprezintă identitatea clientului. În totalul cifrei de afaceri, ponderea cantitativă și valorică cea mai mare o ocupă articolele țesute: panglici, benzi, elastice, șnururi. La confecționarea lor folosim diferite tipuri de fire de poliester, bumbac, polipropilenă sau poliamidă. Benzile pot fi țesute cu personalizarea solicitată de client sau simple, iar lățimile variază de la 3 mm până la 260 mm la unele articole. Dintre articolele țesute am putea spune că vedeta incontestabilă este panglica cu tricolorul, însă vin vertiginos din urmă chingile și benzile decorative. Ne așteptăm anul acesta la o creștere considerabilă a cererii de panglică cu tricolorul datorită sărbătoririi centenarului, pentru care pregătim producția. Avem o colecție frumoasă de panglici decorative, fiind în mare vogă trendul handmade și reînvierea produselor tradiționale și integrarea lor în viața urbană. Încercăm încontinuu să aducem pe piața pasmanteriei ceva nou.

Dintre articolele țesute, pe care le realizați exclusiv la Brașov? Sau mai și importați?

Având în vedere faptul că suntem producători români de pasmanterie, toate articolele noastre sunt realizate la Brașov. Împreună cu echipa de producție și finisaj facem în așa fel încât fiecare articol de pasmanterie să prindă viață și să ajungă la beneficiari în cele mai bune condiții, din acest motiv folosim materie primă de cea mai bună calitate, atestată de instituții acreditate. Materia primă o procurăm din România și din Europa, apoi o prelucrăm urmărind cu mare atenție întreg procesul de fabricație și respectând întru totul standardele de calitate.

Cum faceți față presiunii prețurilor mici? Reușiți să faceți profit?

Evident că în contextul modernizării societății digitalizate din secolul în care trăim, HT Print își creează propriul drum bazându-se în primul rând pe tradiția industriei textile și implementând tehnologii noi. Ne dorim să sprijinim clienții în sporirea gradului de competitivitate și vrem ca aceștia să răspundă corespunzător provocărilor complexe ale afacerilor din zilele noastre. Oferind pachete complete în ceea ce privește articolele țesute și imprimate, încercăm să facem față competiției prețurilor mici și presiunii competitorilor. Nu spune nimeni că este ușor, însă perseverența, seriozitatea și dedicarea tuturor angajaților ne fac mai puternici și mai determinați să devenim lider pe piața din România.

Cine vă sunt clienții, agenții de publicitate, producători sau clienți finali?

Prin diversitatea produselor pe care le oferim reușim să ne adresăm tuturor industriilor: industria ușoară, a lemnului, publicitară, auto, alimentară etc. Mare parte din clienții noștri sunt clienți finali, dar avem și distribuitori și clienți precum merceriile.

Cum merge partea de print într-o perioadă în care totul se personalizează?

Departamentul de print este un loc de suflet pentru noi, aici se înfiripă cele mai năstrușnice idei ce pot acoperi arii diverse de activitate și utilizare. Într-adevăr, în prezent printul are un loc aparte, deoarece se pune foarte mult accent pe personalizarea brandului, iar aici noi sărim în ajutor. Ponderea cea mai însemnată în activitatea de print o reprezintă etichetele. Urmează apoi benzile decorative și panglicile personalizate cu diverse logouri.

Care sunt cele mai mari provocări ale afacerii?

Provocarea cea mai mare pentru noi o reprezintă deschiderea spre nou. Ne place să fim inventivi, să venim tot timpul cu inovații pe piață, lucru foarte apreciat de clienți. O altă provocare o reprezintă deficitul de forță de muncă calificată în domeniul textilelor. Lipsa de meseriași, mai ales din orașele cu tradiție cum este Brașovul, a devenit o provocare. Nu mai sunt școli profesionale, iar acest lucru ne afectează negativ și pe noi, deoarece recrutarea de personal devine un proces anevoios.

În ce direcție ați dori să vă dezvoltați?

Dorim să ne extindem gama de produse cu accesorii care să satisfacă clientul, să avem în continuare un raport calitate-preţ cât mai bun, respectând cu stricteţe standardele internaţionale ISO pentru industria textilelor, dar şi pe cele de responsabilitate socială corporativă și de mediu. În ce privește producția, intenționăm să o mărim, ca volum și valoare.

Citat:

Ne așteptăm anul acesta la o creștere considerabilă a cererii de panglică cu tricolorul datorită sărbătoririi centenarului, pentru care pregătim producția.