Botezatu, designer de serviciu


Am mai spus-o și mi-o asum: România nu are un fashion week autentic, organizat profesionist și care să aducă pe scenă valorile modei locale. Au existat tot felul de încercări de-a lungul timpului, unele mai reușite decât altele, dar conceptul în sine a fost pângărit de scandaluri cu fotomodele devenite prostituate de lux, agenții cumpărate de interlopi și “creatoare” de modă care aduc marfă din Turcia și schimbă etichetele. Fie vorba între noi, ultimul exemplu este mai mult decât evident. Prietenii știu de ce...

Se organizează fashion-week-uri peste fashion week-uri, cu titluri care de care mai pompoase și care promit „vedete internaționale” de care n-a auzit nimeni, pe când în realitate ajungi să te cutremuri când vezi ce se întâmplă pe podium. Colecții hidoase, care zgârie retina privitorului și care promovează o estetică de mahala. Cine cumpără aceste haine? Tare aș vrea să cunosc măcar un singur “buyer” internațional care să plaseze comenzi în urma oricărui dintre aceste evenimente. Dar ce vorbesc eu “internațional”?! Chiar și local să fie.

Fashion week-ul românesc e ieftin (în jur de 1.000 de euro participarea de designer). Dar cât plătești, atâta primești. Nu se fac selecții, că doar interesul organizatorilor este să aibă cât mai mulți doritori. De aici nonvalorile și de aici îndepărtarea creatorilor valoroși care pe de o parte nu vor să-și asocieze numele cu astfel de evenimente, pe de alta nu văd rostul unui efort fără o finalitate, de orice fel ar fi ea...

O altă constantă a fashion week-urilor românești este Cătălin Botezatu. Vedetă TV, Botezatu este generos cu aparițiile sale pe la emisiuni și evenimente, pe care nu le gestionează prea drastic. Oare câte ținute are prin atelier de umple atâtea podiumuri de modă? Dar mai ales ce se va întâmpla cu fashion week-urile românești când Botezatu va spune “stop”?