Istituto Marangoni deschide centru de informare la București


Una dintre surprizele lunii mai a fost înființarea la București a unui centru de informare al Institutului Marangoni, importantă școală italiană de modă, artă și design, cu peste 80 de ani de experiență.

Chiar dacă scopul acestui centru de informare nu este organizarea de cursuri, ci mai degrabă consilierea creativilor din România în a face alegerea potrivită pentru studiile lor, decizia institutului reprezintă un semnal pozitiv pentru moda românească. Înțelegem de aici că există potențial de viitor în România nu doar în zona de manufactură, ci și în cea de design și creativitate.

Datorită acestui centru de informare, studenții se bucură de suport tehnic (ghidaj în completarea formularelor de înscriere și selectarea documentelor necesare) și în special de o informare corectă și completă asupra cursurilor disponibile, pentru a putea face alegerea potrivită pentru viitorul lor.

În cadrul evenimentului de lansare s-a organizat și o miniexpoziție cu creațiile talentaților designeri români absolvenți ai Istituto Marangoni. Printre aceștia se numără Alexandru Ciucu, Ludmila Corlățeanu, Andra Olaru, Alexandra Fritsch, Mihaela Todor, Bianca Popp, Camelia Roatis, Dalia Poleac, Costina Costa-Foru, Cătălina Gliga, Sandra Pașulea, Elena Căliman și Alex Oproiu.

Davide Forloni, area manager al Istituto Marangoni pentru Europa, Rusia și Turcia, a explicat pentru Dialog Textil rațiunea înființării acestui punct de informare la București.

Ce justifică deschiderea acestui centru de informare la București și ce va oferi Istituto Marangoni publicului român?

Datorită acestui nou centru, Istituto Marangoni este acum mai aproape de Europa de Est, ceea ce reprezintă o mare oportunitate de a se alătura unei piețe care crește în mod constant în ce privește perspectivele și obținerea unei poziții respectabile în cadrul scenariului economic european și cultural.

Într-adevăr, în 2017 România a avut cea mai rapidă creștere economică din UE, piața educațională din România este extrem de dinamică, cu un număr de aproximativ 100.000 de noi studenți în fiecare an care trec examenul de bacalaureat. O proporție semnificativă dintre aceștia aleg să urmeze studii în străinătate, între 10.000 și 15.000 în fiecare an. Scopul noului Centru de Informare Istituto Marangoni din București este de a ghida și sfătui tinerele talente din România în a face alegerea corectă pentru studiile lor, pentru dezvoltarea personală și profesională și, în consecință, pentru cariera lor.

Vedeți o creștere a relevanței Institutului Marangoni printre români?

Da, în ultimii cinci ani s-a dublat numărul studenților din România.

Câți români au absolvit cursuri la Marangoni? Țineți evidența lor și a carierei pe care o urmează?

Avem în jur de 7-8 studenți anual, majoritatea parte a comunității alumni, deci suntem în contact cu ei.

Care sunt cursurile cele mai populare?

Studenții români sunt în mod egal împărțiți la cursurile de fashion design, fashion styling și cele de fashion business.

Oferiți internshipuri la branduri sau retaileri italieni? Și care ar fi acelea?

În unele cursuri stagiile sunt incluse ca parte obligatorie a programelor academice, avem o rată de plasare a forței de muncă de 80%, iar acestea sunt exemple de companii de artă și design de modă care în fiecare an colaborează cu Istituto Marangoni fie pe proiecte didactice, fie pe programe de stagiu: Adidas, Alberta Ferretti, Alexander McQueen, Balenciaga, Dior, DKNY, Dsquared2, Giorgio Armani, Kenzo și mulți alții.

Cât timp se dedică părții tehnologice de manufactură a hainelor? Întreb deoarece mulți industriași se plâng de lipsa de cunoștințe a absolvenților de modă…

În cadrul cursurilor noastre de trei ani de design de modă, în special în primul și al doilea an, aproximativ 30% din lecții sunt dedicate construcției de tipare, astfel încât să existe un echilibru între activitățile academice și experiența practică oferită de instructorii care sunt și profesioniști.

Dar plățile cursurilor sunt făcute în avans sau la fiecare semestru? Oferiți și burse?

Taxele practicate de Istituto Marangoni sunt împărțite între taxa de înscriere și taxa de școlarizare și trebuie achitate în avans. Istituto Marangoni oferă un număr de burse parțiale și complete în valoare de 1.000.000 de euro pentru cursurile sale universitare și postuniversitare în Milano, Florența, Paris și Londra pentru a încuraja cele mai bune tinere talente.

Branduri la care se fac stagii:

adidas y3/alberta ferretti/alcantara/alexander mcqueen/architectural hero/art partner / aspesi / balenciaga / balmain / bisazza / bonaveri / bottega veneta/ bulgari / camera nazionale della moda italiana / cappellini / carolina herrera/ céline / flaminia / cesare paciotti / chanel / christian louboutin / condé nast/ damiani / diane von furstenberg / dior / dkny /dolce & gabbana / dsquared2/ emilio pucci / ermanno scervino / ermenegildo zegna / etro / fendi/ gianni versace / giorgio armani / giuseppe zanotti / givenchy / gucci / hermès/jil sander / karla otto / kenzo / kering group / krizia / la perla/ lamborghini/ lanvin / larusmiani / loro piana / louis vuitton/lvmh fashion group/ maison martin margiela / moncler / moreschi/ moschino/ mutina / oscar de la renta / paula cademartori / prada/roger vivier/ saint laurent paris / salvatore ferragamo / sergio rossi / sonia rykiel / stella mccartney / tod’s / tom ford/umit benan / valentino / vétements / vionnet / visionnaire milano / vivienne westwood / vogue și altele.