Etichetă pentru personalitate


Am întâlnit-o pe Alexandra Abraham chiar în studioul unde lucrează: un spațiu în care domnește o dezordine creativă, cu multe plante “curgând” pe fereastră, role de țesături, stendere cu haine și câteva din celebrele ei hamuri agățate pe perete.

Mi-a readus-o în atenție o aplicație de telefon, Covet Fashion, lansată de o companie americană acum câțiva ani, în care jucătorii se întrec în ale stilismului vestimentar. Mi-am antrenat și eu imaginația și nu mică mi-a fost mirarea când i-am văzut numele printre brandurile listate. Să ne înțelegem, Covet este doar un joc, dar hainele și accesoriile aparțin unor branduri adevărate. Din câte observ până acum, Alexandra Abraham este singurul brand românesc din lista jocului.

După ce a absolvit Arhitectura, Alexandra și-a reamintit de pasiunea sa din copilărie, când îi plăcea să facă haine pentru păpuși, și a urmat cursurile UNArte, Secția modă. Îmi povestește că și-a regăsit colecția de hăinuțe pentru păpuși și a uimit-o cu câtă atenție pentru detalii și creativitate le-a lucrat când era mică.

La hamuri a ajuns plecând de la ideea că oricâtă libertate am avea, ne trăim propriile constrângeri. În timpul facultății văzuse The Beach, filmul cult regizat de Danny Boyle, cu un Leonardo di Caprio foarte tânăr care caută ideea paradisului terestru într-o comunitate izolată pe o plajă tropicală, dar sfârșește prin a fi dezamăgit de oameni. Hamurile Alexandrei au fost inițial niște accesorii din material textil care susțineau o haină simplă. Apoi a dezvoltat conceptul pentru proiectul său de diplomă și i s-a părut că ar merge mai bine din piele.

Le-a perfecționat în atelierul Otiliei Flonta și s-a bucurat de entuziasmul presei și al stiliștilor, a fost încurajată de Alin Gălățescu, care a invitat-o în mai multe rânduri la Gala Avanpremiere, dar accesoriile-ham nu au avut un mare succes comercial, în ciuda creativității și noutății pe care le aduceau.

Din mai multe motive: ca orice tânăr designer, Alexandra le face pe toate, de la creație la marketing, doar că ideea de one-woman-show nu i se potrivește. Cum de fapt nu i se potrivește niciunui designer. Apoi nici piața nu a fost pregătită: când e vorba de piese statement, românii sunt încă robii snobismului, preferă să plătească pentru un brand faimos de dincolo decât pentru un designer de care n-au auzit prietenii lor...

După o experiență de un an la retailerul Lachez, unde s-a ocupat de creație, Alexandra a ales drumul pe cont propriu și a început să facă, pe lângă accesorii, și haine în care încorporează, acolo unde se poate, pielea, material pe care îl iubește și cu care s-a obișnuit.

Totul a decurs firesc, deoarece prin haine a încercat să comunice mai ușor povestea hamurilor și să le integreze mai bine. În plus, se simțea limitată dedicându-se exclusiv zonei de accesorii.”Este foarte nișată și greu de marchetat, plus că o persoană își ia un ham și cam atât, nu va avea nevoie de mai multe. Să nu mai vorbim de faptul că trebuie să porți tu hamul, nu el pe tine”, spune Alexandra.

Își amintește că de la aplicația Covet au contactat-o acum vreo trei ani. “M-a surprins faptul că m-au abordat și mi s-a părut interesant și amuzant. Primesc lunar un soi de evidență pe produsele din aplicație, de câte ori a fost folosit un anumit accesoriu și pentru ce tip de ținute și mă mai tăguiesc pe Instagram jucătorii.” (A.A.)

Dar îmi spune că nu i-a crescut vizibilitatea de când este pe Covet, așa că își face cunoscute produsele și ia legătura cu publicul participând la târguri precum V for Vintage sau Materia și vinde pe Molecule-F. În prezent, lucrează și la propriul shop online pe care speră să-l pornească în curând, de unde clienții vor putea cumpăra atât accesorii unice, cât și haine purtând semnătura Abraham.